7/1 Presentera dig själv

haha okej komiskt nog sa jag till mamma för någon timme sen när vi tittade på tv att om jag va med på tv så skulle jag säga "jag är snygg, fin ..." och nånting mer men minns inte va de va, men seriöst så skulle jag ju inte göra det.
okej jag tänker skriva långt nu, inte speciellt intressant men för er som inte tror ni kommer tycka det är intressant, don´t you read it!

JA, mitt namn är Josefine och jag blev 18 år för bara någon månad sen. Jag har 3 äldre bröder varav två som flyttat hemifrån och bor i jakobsberg och sundbyberg. Jag själv bor också i jakobsberg med min mamma och pappa o min 3e bror. Jag har två katter, jessi och molly, jessi är morsan och molly dottern. vi i familjen tror att molly är lite störd på något sätt för hon beter sig väldigt konstigt plus att hon vart lång hårig trots att hennes syskon är korthåriga, därav namnet Molly, Odd Molly!

Jag har en termin kvar i gymnasiet, samgymnasiet som ligger tjugo minuter till fots ifrån mitt hus. Jag har för ett tag sen börját studera min egen bilkörning som jag kämpar med en del, var imorse iväg på riskettan för 500 buggar och så betalade jag datorprogrammet de har där också för 500 buggar. kommer bli en del buggar man måste lägga ut på körkortet.

Jag som person är nog faktiskt väldigt mogen av mig, eller min bror säger att jag nog är det faktiskt :) jag föredrar att ligga hemma och titta på en film framför att gå ut och festa på någon klubb, det säger jag med handen på hjärtat nu, längtade som fan på att bli 18 när alla mina kompisar var det men shit va uselt det är att hänga på klubbar, värsta discona med alkohol.

När jag blir äldre kommer jag nog stå som personal i någon butik någonstans i sverige om mina vidarestudier går åt pipsvängen, jag har alltså de senaste dagarna funderat på att bli personal shopper el. inköpsassisten (om de nu inte är samma sak som personal shopper) el. butiksägare kan man också plugga till och det skulle va grymt.

Jag jobbar varannan helg fredag, lördag, söndag på elgiganten i barkarby som demonstratör utav Nespresso. Innan jag började där för ca 3 månader sen så jobbade jag på min brors kompis cafe i sundbyberg: cafe boulevard, eller som vi kallar det Boullan! Innan jag jobbade där, som jag gjorde i lite mer än ett år, så jobbade jag på east & west arlanda med världens underbaraste sussie och hennes syster på hennes fars restaurang. Där värmde jag varmrätter och gjorde sushi i ett år cirka.

 ..  .. .. vet inte om det finns så mycket mer att säga nu,

jag är nog lite mer tillbakadragen än andra men det är för att jag har lite svårt för människor, speciellt tjejer. folk brukar säga att jag är blyg men det är jag egentligen inte, bara bland folk jag antingen inte trivs med eller känner så bra.

när det kommer till min blyghet så har jag en vän som har hjälpt mig lite på traven många gånger, annika heter hon. tjejen jag har mest minnen med, övertygande. vi har gjort så mkt och så kontigt så jag inte minns en del redan idag. vi är dom som träffar andra vänner och hänger med dom ett tag sen faller vi tillbaka på varandra och så har det hållt på enda från åttan tills nu. hon är systern jag aldrig fick. vi är som ying och yang, det är ofta så att det hon inte är bra på är jag bra på och tvärtom, vi kompletterar varandra har vi fått höra.

har även två andra vänner som heter jessica och lisa. också två stora roller i mitt liv, de båda har starka personligheter och att umgås med dom är det lättaste som finns för mig. lisa och jag är lika på så sätt att vi alltid varit dom små och vi har fått se på dom andra från samma höjd kan man nog säga. nu på senare dagar har jag insett att hon och jag nog ser på livet från samma höjd fortfarande. .. jessica hon är bara så himla bekymmersfri och aa fan va rätt ord, jag bara njuter av att vara i hennes omgivning för hela den är så bekymmersfri, hon är rätt galen okså Men hon har ett hjärta av guld och är den minst svartsjuka människa jag mött. sen finns de små älvor såsom linnea holm, hiran, linnea karlsson och endel till som står rätt nära men som jag inte kommit närmare inpå, men ändå rätt nära, för jag har vänner som står ännu längre bort .. ..

det finns mkt mer om mig kom jag på nu .. jag har nu på senare tiden kommit på mig själv med att jag äter alldeles för sällan, tre MÅL om dagen ska man minst äta och jag kan knappt minnas sista dagen jag åt tre MÅL. det blir ALLTID frukost för det klarar jag mig inte utan men sen så blir det antingen mindre lunch och mindre middag men inte fullständiga eller så blir det en stor måltid någongång antingen vid lunch eller middag, oftast middag eftersom jag aldrig är hungrig till lunchen i skolan för jag ätit frukost en timma innan. det måste jag fan ta tag i för är grymt trött på att ha huvudvärk minst en gång om dagen.

jag är även shoppingberoende. jag som inte trodde att det var tufft att vara beroende av NÅGOT har även där kommit på mig själv att jag handlar alldeles för mkt, men det insåg vi ganska tidigt med mig men det börjar rinna över nu. jag köper inte dyra saker, inte för mkt pengar utan jag köper mycker grejer. det skulle nog bli MINST ett köp i veckan och nu under vinterlovet har jag nog handlat för mer är 6tusen, men det är MYCKET grejer som jag köpt vid olika tillfällen för att kunna stilla mitt begär. som jag sa, tyckte det var löjligt med folk som sa att de var beroende av något, spel, cigaretter etc  och tror folk tycker jag är löjlig som säger att jag är beroende av att köpa saker men för mig är det fan inte så löjligt längre. tyckte det blev mest jobbigt när jag för kanske ett år sen började drömma mardrömmar om att jag handlade saker för att jag inte handlat något på kanske en vecka. aja det är ointressant men fan min verklighet. lovar mig själv att spara pengar för att ha råd och lyxa med utlandsresor osv men kommer på mig själv varje gång när jag sitter där och köper grejer på internet. räknade ut att körkortet kommer att bli jätte dyrt idag och sa till mig själv att jag verkligen måste börja spara och sluta köpa om jag ska kunna ta det här körkortet snart och kunna spara till en utomlandsresa samtidigt men beställde senast för några timmar sen två grejer från en hemsida jag hittade idag. det har tur nog inte blivit tragiskt än, som andras beroende oftast är, eftersom att jag tjänar egna pengar och klarar mig bra ändå men det kanske blir tragiskt någon dag, kanske snart.

i mina arton åriga dagar har jag gått och tatuerat mig också .. det står "Je marche avec vous" på min fot och de står för min familj och betyder "jag går med dig" 

sen så är jag nog lite utav en hypokondriker, jag har sen några år tillbaka gått och trott jag har cancer,kan vara för att jag är så himla rädd för att få det och hatar den sjukdomen mest av allt som någonsin funnits. mina leverfläckar gör ju inte det hela bättre, så fort jag kliar på en utav dom och det börjar svida får jag panik men mamma och pappa säger alltid att det inte är någon fara. har faktiskt en idé om att det borde starta kliniker dit man kan komma bara för att göra tester och se hur ens värden är så att man inte går omkring med t.ex cancer och det bara blir värre. aa som sagt, lite utav en hypokondriker är jag nog, så fort jag känner smärta någonstans tror jag alltså att det är pga en tumör eller liknande..
nu kommer jag inte på nå mer.. 

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0