10/2

jag tänker skriva ut precis vad jag tänker nu därför att det här är min dagbok och jag egentligen använder den för att skriva av mig i.

det är inte ett världsligt problem, inget man egentligen behöver grina över eller ens snyfta åt men det är fan något jag tycker är jävligt irriterande och jag började böla som en tok nyss pga av det. jag har en pappa som jobbar som fritidsledare, har ett skojband, än så länge, som han spelar med ibland men som han inte tjänar en krona på att ägna sig åt. jag kommer att nämna pengar rätt mkt nu när jag skriver men det är bara för att det handlar om pengar i så många jävla fall i det här ruttna samhället. jag har hur som helst en pappa som jobbar samma tider som de flesta som jobbar i hela landet, jobbar alltså inget extra, tjänar mindre än min mamma och aa har hur mkt fritid som helst förutom när han som jag precis skrev, ägnar sig åt att öva eller vad han gör med sitt band som han gör några dagar i veckan ibland. han sitter ibland ute i en holk som han byggde någon för någon sommar sen och spelar musik ibland också. där har han för övrigt musikprylar för flera tusen. pappa har alltid haft en liten tjing för att spela på spelautomater, ibland oftare ibland inte så mkt alls. men om jag minns rätt så har han suttit framför automater med jämna mellanrum sen jag va runt tio eller något. han spelar inte för nå stora summor men han gör det iaf. nu på senaste tiden har han börjat spela något på datan som varje gång man närmar sig datan ser man på han hur han skäms och ibland så stänger han tom ned programmet han har uppe. han säger att han bara spelar på skoj men jag råkade se en gång alla pengar han hade spelat för. alltså verkar som världens drama queen och så men skriver bara för att skriva det. det är tankar och det är det en dagbok är meningen att fyllas med. hur som helst. jag har en mammma som jobbar 80% = mån-torsdag därför att hon pluggar 100%, skola på fredagar sen har hon flera böcker hon sitter och läser varje dag. går inte en dag utan att hon pluggar. utöver det står hon för att laga maten som vi äter hemma. alltså ungefär 4-5 dagar i veckan, de andra dagarna äter vi ute antingen utav den anledning att mamma inte kan laga mat hemma därför att hon är på möte eller inte hinner för hon slutar sent eller har jättemkt att plugga, eller för att hon inte orkar och det orkar inte pappa heller så han åker och köper mat ute. nää  orkar inte skriva nå mer utvecklat. det jag ville komma fram till är att pappa nyss började bråka med mig om att det ser förjävligt ut här hemma när han inte gör ett PISS här här hemma. som sagt han lagar aldrig mat, INGENTING. alltså städar gör han när han får panik för att ingen annan gjort det på ett tag men det är typ en gång per år. det jag ville komma fram till är att jag hade förstått om min älskade pappa jobbade mer än åtta timmar om dagen, hade jätte mycket att göra och tjänade typ dubbelt så mycket som mamma men det är PRECIS tvärtom och jag förstår inte då hur han kan va så korkad och stå och gnälla på hur saker och ting bli illa ibland när han ser hur mycket mamma anstränger sig och aldrig gör ett skit själv här hemma. aa jag älskar ju min pappa men jag blir jävligt irriterad på människor som tänker som han gör ibland och det var det jag ville komma fram till. min pappa gör mkt bra, han hämtar mig nästan alltid från jobbet för att jag ska slippa gå förbi stallet och så hem men jag förstår verkligen inte hur han kan sitta och titta på hur det blir stökigt här hemma, inte göra ett skit och sen komma och klaga på hur det ser ut och säga att ingen gör något när han själv inte gör något. det slutliga jag ville skriva är iaf att jag inte förstår hur man kan sitta och titta på när andra sliter arslet av sig medans man själv sitter och tittar på. och som endel även sedan gör: GÅR OCH KLAGAR PÅ DET. nää usch, lack blir jag på sånt. punkt.


Kommentarer
Postat av: lis

<3

2011-02-10 @ 22:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0